Ana içeriğe atla

TAM ZAMANLI ÖĞRETİM ELEMANI (Full-time Faculty Member)

Acıbadem Üniversitesi öğretim elemanlarının Üniversitenin vizyonu ve misyonu doğrultusunda eğitim, araştırma ve topluma ve kuruma hizmet alanlarında hedeflere yönelik faaliyet göstermeleri beklenir. Bu alanlarda görev almak öğretim elemanının öğrencilere ve kuruma karşı yükümlülüğüdür. Hızla gelişmekte olan bir üniversitede akademik ve idari yöneticilik görevleri de öğretim elemanlarının görev alanı içindedir. Her akademik birimin (Fakülte, Yüksekokul vb.) kendine özgü farklı uygulamaları olsa da bu sorumluluklar tüm tam zamanlı öğretim elemanlarını kapsar.

Eğitim Sorumlulukları: Resmi olarak izin kullanılan dönemler, kongre izinleri ya da yöneticilik sorumlulukları dışında kalan dönemlerde öğretim elemanları her iki yarıyılda da bağlı bulundukları birimin belirlediği akademik program doğrultusunda ders vermekle yükümlüdür. Ders yükleri öğretim elemanları arasında ve yıldan yıla farklılık gösterebilir. Öğretim elemanının eğitim sorumluluğu Bilim Dalı/Anabilim Dalı/Program/Bölüm ile birlikte Dekanlık/Müdürlük tarafından her akademik yıl başında belirlenir ve duyurulur.

Öğrencilere karşı eğitimci sorumluluğu açısından unvan/kıdem farkı olmaksızın her öğretim elemanı eşit sorumluluk alır. Giriş seviyesi konuların genç öğretim elemanları, daha ileri seviye derslerin kıdemli öğretim elemanları tarafından anlatılması gerekmez. Lisans eğitiminin ilk yıllarından itibaren öğrencilerin seçkin, deneyimli tüm öğretim elemanları ile teması hedeflenmelidir. Ders yükleri programdaki ders saatlerinin mevcut kadronun o akademik yıl içindeki araştırma hedefleri dikkate alınarak belirlenebilir. Araştırmaya daha çok zaman ayırmak isteyen öğretim elemanı bölümün onayı ile daha az ders sorumluluğu alabilir. Akademisyenden beklenen eğitim ve araştırmayı bir arada dengeleyebilmesidir. Özellikle hastane ortamında hizmet verme sorumluluğu olan Tıp Fakültesi klinik anabilim dallarında görevli öğretim elemanları açısından, klinik hizmete engel olmayacak şekilde eğitim görevinin yerine getirilmesi için küçük grup eğitimleri, hasta başı eğitimler, vaka tartışmaları ders anlatımı yerine alternatif olabilir. Öğretim elemanlarının ilgi/uzmanlık alanlarında seçmeli dersler açmaları beklenir. Öğrencilerin bağımsız olarak başvurabilecekleri Öğrenci Araştırma Grubu oluşturmaları ve Mentörlük programına katılım göstermeleri öğretim elemanlarının müfredat dışı sorumluluklarıdır.

Öğretim Elemanının Ulaşılabilirliği: Üniversitede kadrolu öğretim elemanı akademik yıl başında belirlenen ders programına ve laboratuvar saatlerine uyma, anabilim dalı ve fakülte/yüksekokul idari toplantılarına katılma, komisyon ve komitelerde verilen görevleri yerine getirmeyi taahhüt eder. Tüm öğretim elemanlarının önceden belirlenen sabit gün ve saatlerde düzenli olarak ya da randevu ile belirlenecek şekilde öğrenciler ile görüşme yapabilmek için ulaşılabilir olması beklenir. Öğretim elemanlarının diğer akademisyenler tarafından da ulaşılabilir olması önemlidir.

Öğretim elemanları akademik yıl başında belirlenen ders saatleri ve gününde geçerli bir mazeret olmaksızın ve önceden haber vermeksizin değişiklik yapamazlar. Bu şekilde yapılamayan dersler mutlaka en kısa sürede tekrar programa eklenir. Öğretim elemanları sınavlar için soru hazırlamakla ve bu soruları belirlenen süre içinde göndermekle, sözlü sınavlarda jüri görevi almakla yükümlüdür.

Araştırma Sorumlulukları: Tam zamanlı öğretim elemanlarının eğitimci rolleri yanı sıra araştırmalarına devam etmeleri ve bilim alanlarında yayın yapmaları beklenir. Araştırmaya ayrılan zaman öğretim elemanları arasında farklılık gösterebilir. Farklı sorumluluklar dikkate alınarak aynı anabilim dalı/bölüm içinde bazı öğretim elemanları ağırlıklı olarak araştırma ve yayın yapabilir.

Hizmet Sorumlulukları: Eğitimin yönetiminde, kurul ve komisyonlarda ya da idari görevde yer almak kuruma hizmet olarak değerlendirilir. Bu öğretim elemanlarının ders yükü azaltılabilir. Meslek örgütü ve sivil toplum kuruluşları bünyesindeki görevler topluma hizmet başlığı altında değerlendirilir.

Eğitim, araştırma ve hizmet alanlarında faaliyet göstermesi beklenen tam zamanlı öğretim elemanlığı YÖK Kanunu çerçevesinde atama işlemleri tamamlanan YÖKSİS kaydı yapılan tüm akademisyenleri kapsar. AVESİS veritabanındaki bilgilerini güncel tutmakla yükümlüdürler. Periyodik Akademisyen Performans Değerlendirmesi (PAPD) sürecine dahildirler. Bu kapsamda, her öğretim elemanının periyodik değerlendirmesi ARAŞTIRMA alanında bir önceki takvim yılı; EĞİTİM, KURUMA/TOPLUMA HİZMET ve BAŞARILAR & TANINIRLIK alanlarında tamamlanan akademik yıl göz önüne alınarak, bağlı bulunduğu Dekanlık/Müdürlük tarafından gerçekleştirilir.

ARAŞTIRMACI ÖĞRETİM ELEMANI

Bağımsız araştırmacı / proje-laboratuvar yöneticisi temel bilimci ya da klinisyen öğretim elemanlarını kapsar.

Araştırmacı Öğretim Üyesinin sözleşme süresi üç yıldan az beş yıldan fazla olmayan belirli bir süre için yapılır. Sözleşmenin yenilenmesi merkez, enstitü, laboratuvar veya bölüm üyeleri tarafından uygun şekilde belirlenen tatmin edici performansa bağlıdır. Ayrıca, araştırmayı desteklemek için dış fonların bulunması da gereklidir. Doktor öğretim üyesi kadrosunda başlayan öğretim elemanının altı yıl içinde doçentlik unvanı alması ve yükseltme kriterlerini karşılaması beklenir. Bunu karşılamayan doktor öğretim üyesinin sözleşmesi yenilenmez. Araştırma. Bir araştırmacı öğretim elemanının temel görevi, çalıştığı bölüm, merkez, enstitü veya laboratuvarın akademik programı ile ilgili araştırma yapmaktır. Araştırma programı ayrıca öğrencileri, araştırma görevlilerini, diğer öğretim üyelerini ve personeli de içerebilir ve araştırmanın doğası gereği kampüste veya kampüs dışında yapılabilir.

Araştırma Fonları. Araştırmacı öğretim elemanları, araştırma programlarını desteklemek için dış finansman sağlamaktan sorumludur. Her kademedeki araştırmacı, fakülte yönetimi, merkez veya enstitü müdürü, bölüm başkanı ve üniversite yönetiminin onayı ve izlemine tabi tabi olan araştırma fonu üzerinden de fon sağlayabilir.

Öğrenci Araştırmalarının Denetimi. Araştırmacı öğretim elemanı fakülte ve merkez / enstitütü onayına tabi lisans ve lisansüstü araştırma projelerini yürütebilir; lisansüstü eğitim politikasına uygun olarak tez komitelerinde de görev yapabilir. Eğitim. Lisans ve özellikle lisansüstü düzeyde ders verebilir. Bu gibi durumlar, araştırmacı öğretim elemanının periyodik değerlendirmesinde dikkate alınır. Hizmet sorumlulukları: Araştırmacı öğretim elemanları, temel görevleri olmamakla birlikte kurul ve komisyonlarda araştırma fonlaması açısından çıkar çatışmasına neden olmayacak şekilde görev alarak hizmet edebilir. Kadro ile bağlı olduğu bölümün toplantılarına katılma ve akademik kurulda oy kullanma hakkına sahiptirler.

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

Üniversitelerde ve bağlı birimlerinde bu Kanun uyarınca atanmış öğretim üyesi bulunmayan dersler veya herhangi bir dersin özel bilgi ve uzmanlık isteyen konularının eğitim - öğretim ve uygulamaları için, kendi uzmanlık alanlarındaki çalışma ve eserleri ile tanınmış kişiler, süreli veya ders saati ücreti ile görevlendirilebilirler. Öğretim görevlilerinin birincil sorumluluğu eğitimdir. Başlangıçta iki yıla kadar atanabilir ve bu süre yenilenebilir.

MİSAFİR ÖĞRETİM ÜYESİ

YÖKSİS kaydı bulunmaz. AVESİS kaydı bulunur. Üniversite web sitesinde adı yer alır. Kartvizit basılır. Üniversite Kütüphanesi ve dijital kaynaklardan faydalanır. Üniversite tarafından edu.tr uzantılı e-posta hesabı verilir. Periyodik Akademisyen Performans Değerlendirmesi sürecine tabi değildir. Eğitim ve / veya araştırma alanlarında faaliyet göstermesi beklenir. Incites Q1-Q2-Q3 kategorilerindeki yayınlarında Üniversite adresini kullanması zorunludur. Incites Q4 kategorisi yayınlarda üniversite dışı (hastane vb) adres kullanmalıdır. Misafir Öğretim Üyeliği statüsü, her akademik yılın başında ilgili Dekanlık / Müdürlük tarafından yeniden onaylanır.