Vizyonumuz;
Ulusal ve uluslararası standartlarda hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırmaları ile öncü, en fazla tercih edilen, referans gösterilen hemşirelik eğitim kurumu olmaktır.
Misyonumuz;
Sağlıklı/hasta birey ve topluma yönelik; güvenli, kanıta dayalı, kaliteli bakım verebilecek, eleştirel düşünen, kritik karar verebilen, etik ve evrensel değerlere, araştırma becerilerine, ekip anlayışına sahip, yenilikçi, fark yaratan, kültüre duyarlı, mesleğin gelişimine katkı sağlayabilecek dünya standartlarında lider hemşireler yetiştirmektir.
Temel Değerlerimiz;
Program amacımız, ulusal ve uluslararası standartlarda, sistematik sorun çözme yaklaşımı ve etik duyarlılıkla bütüncül olarak bakım sunabilen, her düzeyde sağlık bakım kuruluşunda istihdam edilen hemşireler yetiştirmektir.
Başarım göstergesi: Mezunların, sağlık bakım kuruluşlarında %90’ın üzerinde istihdam edilmesi
Mezunlar, bilimsel verilere ve teknolojiye dayalı, yenilikçi uygulamaları ile ekip anlayışı içerisinde bakımın ve mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rol üstlenirler.
Başarım göstergesi: Mezuniyeti takip eden süreçte, mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rolünü %25’in üzerinde üstlenmeleri
Mezunlar, yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürürler.
Başarım göstergesi: Mezuniyet sonrası mesleki ve akademik gelişimini %25’in üzerinde sürdürmeleri
Bilgi sistemleri ve sağlık bakım teknolojilerini, hemşirelik bakım uygulamalarında kullanır.
Eğitim Programının Amaçları (EPA) | |||
Program Çıktıları (PÇ) | EPA 1 | EPA 2 | EPA 3
|
PÇ 1 | Y | Y | Y |
PÇ 2 | Y | Y | Y |
PÇ 3 | Y | Y | O |
PÇ 4 | O | O | O |
PÇ 5 | O | Y | O |
PÇ 6 | Y | O | O |
PÇ 7 | Y | Y | O |
PÇ 8 | D | Y | Y |
PÇ 9 | O | Y | D |
PÇ 10 | D | Y | Y |
PÇ 11 | Y | Y | D |
PÇ 12 | D | Y | Y |
PÇ 13 | D | Y | Y |
PÇ 14 | D | O | O |
*D= Düşük, O=Orta, Y=Yüksek
Tarihçe:
Bölümümüz akreditasyon süreci ile ilgili ilk çalışmaları 2015 yılında üniversitemiz kalite çalışmaları ile eş zamanlı olarak başlamıştır. Akreditasyon Komisyonu’nun 01.03.2017 tarihinde kurulmasıyla birlikte hemşirelik bölümü öğretim üye/elemanlarının görüşü alınarak ortak karar ile akreditasyon çalışmaları aktif olarak yürütülmüştür. Akreditasyon Komisyonu toplantılarında çalışma gruplarından gelen veriler doğrultusunda Öz değerlendirme Raporu (ÖDR) oluşturulmuştur Bölümümüz Akreditasyon Kurulu tarafından hazırlanan ÖDR; HEPDAK’ın yayınladığı 2018 yılı revizyonlu “Öz değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu” rehberliğinde hazırlanmıştır. Bu raporda, dokuz standart ve alt başlıkları yer almaktadır. Bölümümüzün akreditasyon çalışma gruplarının organizasyonu da bu standartlar doğrultusunda oluşturulmuştur. Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)’ne 02.07.2018 tarihinde hazırlanan ÖDR yazılı olarak iletilmiştir. HEPDAK üyeleri tarafından 16-19 Aralık 2018 tarihinde kurum ziyareti yapılmış ve 24 Nisan 2019 tarihinde HEAK’ın 04.04.2019 tarihli toplantısında Hemşirelik Lisans Programı ara ziyaret kararı ile iki yıl süreli olarak 30 Eylül 2021 tarihine kadar akredite olduğu yazılı belgeyle bildirilmiştir. Ara değerlendirme raporu 07.09.2020 tarihinde HEPDAK’a iletilmiştir. Ara değerlendirme raporu sonrasında 06-08 Aralık 2020 tarihinde pandemi nedeniyle sanal kurum ziyareti gerçekleştirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda HEAK’ın 01.04.2021 tarihli toplantısında Hemşirelik Lisans Programı 30.09.2024 tarihine kadar üç yıl süreli olarak akredite edilmiştir.
Bölümümüz, HEPDAK web sayfasında HEPDAK tarafından akredite edilen kurumların listesi https://www.hepdak.org.tr/akredite-edilen-kurumlar adresinde yer almaktadır.
HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ KALİTE POLİTİKASI
Hemşirelik Bölümü kalite çalışmaları Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Kalite Politikası doğrultusunda ve üniversitenin stratejik hedeflerini destekleyecek şekilde sürdürülmektedir. Bu amaçla; 2017 yılı içinde Acıbadem Üniversitesi Stratejik Planlama Kurulu oluşturulmuş olup Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü üyelerinden Prof. Dr. Ükke Karabacak, Doç. Dr. Esra Uğur ve Dr. Öğretim Üyesi Zehra Kan Öntürk bu kurulda yer almıştır. Bu çalışmalarla eş zamanlı olarak Bölüm Stratejik Planlama Komisyonu kurulmuştur. Bu komisyonun çalışmaları kapsamında ve bölümün öğretim üye/ elemanlarının tamamının katılımıyla Hemşirelik Bölümü 2017-2021 Stratejik Planı oluşturulmuş, stratejik hedeflere ulaşılma durumu izlenmeye başlanmıştır.
Hemşirelik lisans programı; disiplinlerin yapısına dayalı programlardan biri olan “Klasik Eğitim Modeli’nde” oluşturuldu. Disiplin yapısına dayalı programlarda amaç, o disipline özgü kavram, kuram ve ilkelerin, araştırma, uygulama, eğitim ve yönetiminin öğretilmesidir. Bu şekilde disiplin alanına giren bilgiyi bütünleştirmek, organize etmek, sınırlarını ve boşluklarını göstermek ve geliştirmek esas alınır. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Hemşirelik Bölümü modelinin yapılandırılmasında ulusal ve uluslararası boyutta toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik gelişmeler dikkate alınmıştır. Program, Klasik Eğitim Modelinde hemşirelik eğitimi teorik ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Dersler; alanında uzman öğretim üye/elemanları tarafından yürütülmektedir. Klasik eğitim modeli doğrultusunda tüm anabilim dalları ders içeriklerini; insan, sağlık/hastalık, çevre ve hemşirelik ana kavramları çerçevesinde planlamakta ve öğrencilerin, bilişsel, psikomotor ve duyuşsal düzeyde öğrenmelerini destekleyecek şekilde aktif öğrenme yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. Anabilim dalına özgü dersler yürütülürken farklı hemşirelik model ve kuramları kullanılmaktadır. Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli, Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli, OMAHA Sınıflama Sistemi, Adaptasyon Modeli, Kişiler Arası İletişim Modeli ve İnsan İnsana İlişki Modeli programda kullanılan modellerdir. Sahada ve kliniklerde yürütülen uygulamalarda model olarak, “İşbirlikçi Model- Klinik Öğretim Ortak Modeli” kullanılmaktadır.
Modele ilişkin bilgiler Hemşirelik Program Kılavuzunda yer almaktadır.