Acıbadem Üniversitesi afiliye hastaneleri bünyesinde 29 Nisan 2020 itibariyle Covid-19 hasta verileri aşağıdaki gibidir.


PANDEMİ HASTANESİ

HİZMET VERİLEN TOPLAM HASTA SAYISI

POLİKLİNİK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI

YATARAK SAĞLIK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI

YOĞUN BAKIMDA SAĞLIK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI

TABURCU OLAN TOPLAM HASTA SAYISI

ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ ATAKENT HASTANESİ

Evet

2715

2574

402

222

295

ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ MASLAK HASTANESİ

Evet

1930

1857

381

42

361

Altkümelere göre hastalar birden fazla başlık altında sayılmış olabilir (örneğin, bir hasta poliklinik başvurusu sonucunda yatarak sağlık hizmeti alıyorsa, hem “poliklinik hizmeti alan toplam hasta sayısı” başlığında, hem “yatarak sağlık hizmeti alan toplam hasta sayısı” başlığında sayılmaktadır).

Yürütücü Adı

Proje Adı

Başvurulduğu Çağrı

Proje Özeti

Durumu

Prof. Dr. Uğur Sezerman

Dinamik SARS-COV-2 COVID19 Tanı Kiti Geliştirilmesi ve
Üretilmesi

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

İstanbul ilindeki COVID-19 tanısı almış hastalardan elde edilecek SARSCoV- 2 suslarının genom dizilemesinin yapılarak İstanbul ve Türkiye'deki tanı çalısmalarında kullanılabilecek en iyi primerlerin dizayn edilmesi ve bu primerlerin kullanıldığı tanı kitlerinin geliştirilmesidir.

Değerlendirme Aşamasında

Prof. Dr. Uğur Sezerman

Diagnostic Kit for Early Detection of COVID-19 Exposure (STRIVE)

H2020-JTI-IMI2-2020-21-single-stage

STRIVE, hem semptomatik bireylerde hem de sessiz taşıyıcılarda COVID-19 maruziyetini tespit edebilen hızlı ve güvenilir bir Bakım Noktası (PoC) kiti geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kit, viral RNA'yı saptamak için PCR'ye doğrudan bir yöntem olan döngü aracılı izotermal amplifikasyon (LAMP) tekniğini kullanacaktır.

Değerlendirme Aşamasında

Doç. Dr. Ahmet Tarık Baykal ve Nabutech firması ortaklı

Girişimsel Olmayan Nefes Biyopsi Toplama Cihazının ve Hastalık Tanı Sisteminin Geliştirilmesi

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Covid-19 pozitif ve negatif tanısı konmuş hasta ve kontrol grubu olan sağlıklı bireylerden alınan nefes örneklerinin klinik laboratuvarlarda bulunan gaz kromatografisi sistemi ile analizi gerçekleştirilecek ve hastalığa özgü biyo-belirteçler belirlenecektir.

Değerlendirme Aşamasında

Aylin Özdemir Bahadır (Yürütücü)
Özge Can, Tanıl Kocagöz ve Zeynep Kanlıdere
Dr. B. Koray BALCIOĞLU, Dr. Müge SERHATLI, Dr. H. Ümit ÖZTÜRK, Dr. Filiz KAYA, Doç. Dr. Berrin ERDAĞ, Melis DENİZCİ ÖNCÜ, Vet. Dr. Hivda ÜLBEĞİ POLAT, Doç. Dr. Hilal Yazıcı Malkoçoğlu, Dr. Arzu EKİZ, Dr. Esin AKÇAEL, Doç. Dr. Fatıma YÜCEL, Dr. Neslihan TAŞKALE KARATUĞ
Dr. Çiğdem YILMAZ ÇOLAK, Dr.Şeyma AYDINLIK, Dr.Ebüzer KALYONCU, Dr. Duygu AYDIN TEKDAŞ, Dr. Yüksel ÇETİN, Dr. Yasemin YILDIZHAN, Prof. Dr. Yusuf TUTAR, Harun KOCAAĞA, Şakir SEKMEN, Evrim TEKEL, Gökhan GÜREL, Mustafa ÇAKIR, Hatice ÇELİK

COVID-19’a Karşı Nötralizan Antikor Geliştirilmesi

TÜBİTAK 1004 Programı

Projede tüm dünyayı etkisi altına alan SARS-CoV-2 virüne karşı TÜBİTAK MAM Gen Mühendisliği ve Biyoteknolojisi Enstitüsü bünyesinde mevcut olanak ve teknolojiler kullanılarak, kısa zamanda bir nötralizan antikor yapısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Devam Ediyor

Dr. Öğretim Üyesi Buğrahan Bayram

İstanbul Covid-19 Akıllı Bilgi Portalı

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Pandeminin izlenmesi ve olası risklerinin tespit edilmesi için, doğru toplanmış veri ve doğru analiz portalı geliştirilecektir.

Değerlendirme Aşamasında

Prof. Dr. Yeşim Gürol ve Nanomed Firması ortaklı

Covid-19 tanısında kullanılmak üzere hızlı antijen testi ve antikor geliştirilmesi

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Covid-19 tanısında kullanılmak üzere PCR ‘a alternatif hızlı bir antijen tanı kiti geliştirilmesi. Bu sayede virüse spesifik antikorlar hızlı, ucuz ve pratik bir şekilde efektif olarak tespit edilebilecektir.

Değerlendirme Aşamasında

Dr. Öğretim Üyesi Sinem Burcu Erdoğan

Akıllı Triaj, Online Görüsme ve Tedavi Takibi Yapabilen Yapay Zeka Tabanlı Sesli Covid-19 Asistanı

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Aynı anda bir çok kisinin online degerlendirme yapabilmesi saglanacak, dogru kisiye dogru sorular ile dogru triaj yapılacaktır. Erken teshisin saglanmasına destek verecek proje, hem yanlıs bilgiler sonucu halkın üzerinde olusan psikolojik durumun engellenmesini saglayacak hem de gereksiz test yapılmasını önleyecektir.

Değerlendirme Aşamasında

Dr. Öğretim Üyesi Yasemin Uzuner

Protein- Organosilan Kompleksi ile Çok Yönlü Antibakteriyel
Ürünlerin Üretimi

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Projenin genel amacı anti viral / Anti bakteriyel yeni bir molekül kompleks hazırlanması ve bu kompleksin farklı sekillerde mikroorganizmaların temas edebilecegi tüm yüzeylere uygulanmasıdır.

Değerlendirme Aşamasında

Dr. Öğretim Üyesi Ceyhun Kırımlı

SARS-COV2 Teshisi Için Mikroakıskan Tabanlı Termodöngü Cihazı, Örnek Hazırlama Ünitesi,NASBA ve RT-PCR Kitleri
Geliştirilmesi

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

Ülkemizde ilk defa mikroakıskan çip tabanlı, çok hızlı ve yüksek dogrulukla ölçüm yapabilen, düsük maliyetli tanı kiti ve tanı cihazı gelistirilecek ve hızla test sayısı artırılacaktır.

Değerlendirme Aşamasında

Doç. Dr. Günseli Bayram Akçapınar

Nükleokapsid Antikoru Tespiti Temelli SARS-CoV-2 Indirekt ELISA Test Kiti

İSTKA - COVID-19 ile Mücadele ve Dayanıklılık Programı

COVID-19 Pandemisi ile mücadelede konvelesan plazma donörlerinin belirlenmesinde ve seroprevalans çalısmalarında kullanılacak hızlı testlerden daha hassas ve dogru tespit yapabilecek ELISA temelli bir test kitinin gelistirilerek prototipinin üretilmesidir.

Değerlendirme Aşamasında

Prof. Dr. Ercüment Ovalı

Attenüe COVİD-19 Virüs Bazlı Aşı Üretimi

TÜBİTAK 1004 Programı

Yapılacak olan çalışmada inaktif COVID-19 virüsü kullanılarak COVID-19 bazlı aşı üretimi ve bu aşının sağlıklı BALB-C farelerde aktif bağışıklık oluşturması öngörülmektedir.

Devam Ediyor

Prof. Dr. Ercüment Ovalı

İnaktif COVİD-19 Aşı Üretim Modellemesi ve Faz I Klinik Etkinlik ve Güvenlilik Çalışması

Klinik çalışma için TUSEB davet mektubu ile Covid 19 aşısı geliştirmek üzere proje teklifi sunulmuştur.

Yapılacak olan çalışmada inaktif COVID-19 virüsü kullanılarak COVID-19 bazlı aşı üretimi ve bu aşının sağlıklı BALB-C farelerde aktif bağışıklık oluşturması öngörülmektedir.

Devam Ediyor

Prof. Dr. Ercüment Ovalı

COVİD-19 İmmünglobulince Zengin Plazma Fraksiyasyonu

TÜBİTAK 1004 Programı

Pasif immünite oluşturmak amacıyla COVID-19 geçirmiş ve iyileşen hasta plazmalarından immünglobulinler elde edilecektir. Bu immünoglobulinler in-vitro plaque assay ile etkinliği gösterildikten sonra klinik uygulamaya hazır hale getirilecektir.

Devam Ediyor

Prof. Dr. Ercüment Ovalı

COVİD-19 Tedavisinde Risk Stratifiye Biyolojik Düzenleyicilerin Etkinliği: Faz 2 Çalışma

Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur.

T hücre fonksiyonlarını M2 kaynaklı IDO üzerinde yavaşlatmak. MKH tüm bunları yaparken immün hücrelerin patojen etkinliğini bozmadığı gibi mezenkimal hücrelerden salgılanan siRNA’lar üzerinden viral replikasyonu yavaşlatabilmektedir.

Devam Ediyor

Dr. Derya Dilek Kançağı

Yoğun Bakım Hastalarında Virüs Spesifik T Lenfositlerin Klinik Etkinlik ve Güvenlilik Çalışması

Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur.

Hedef virüse karşı immünitesi olan donör T lenfositlerinden tedavi amaçlı birden çok virüse karşı etkin hücresel tedavi ürünü elde etmek ve yoğun bakım ünitesinde COVİD-19 kaynaklı akciğer semptomları kontrol altına alınamayan (lenfosit sayısı<800/ul), mevcut tedavi seçeneklerinin yeterlik almadığı durumlarda kullanılabilecek olan ürünün transferini sağlayarak bağışıklık sitemini güçlendirmek.

Devam Ediyor

Dr. Cihan Taştan

Dornaz Alfa Tedavisinin COVİD-19 Hastalarında Klinik Etkinlik ve Güvenliliği

Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur.

Kistik fibrozis tedavisinde mukolitik bir ajan olarak etkin şekilde kullanılan dornaz alfa sahip olduğu rekombinant insan DNAaz özelliği sayesinde alveoller üzerinde bariyer oluşturan sıvıdaki yoğun serbest DNA içeriğini parçalayarak sıvının viskozitesini azaltacak ve havalanmanın artmasını sağlayacaktır.

Devam Ediyor

ONLİNE EĞİTİMLER

EĞİTİMİ VEREN AKADEMİK BİRİM

EĞİTİM
TARİHİ

EĞİTİMİN
VERİLDİĞİ PLATFORM

EĞİTİM
İÇERİĞİ

Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı

17.04.2020 13:30:00

Zoom.us Meeting ID: 706 724 5268

Uzaktan Eğitim Sürecinde Akran Gözlemi (Peer-Observation)

Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı

22.04.2020 15:00:00

Zoom.us Meeting ID: 934 9718 1949

Flipped Classroom

Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri

18.03.2020

zoom.us

Active Use of ACU LMS- Q&A (ACU LMS Aktif Kullanımı-Soru&Cevap)

Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri

1.04.2020

zoom.us

UPDATED ASSESSMENT CRITERIA-Q&A (GÜNCEL DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ-SORU&CEVAP)

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı

6.04.2020

Zoom

Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı

7.04.2020

Zoom

Acil durumlarda program geliştirme

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı

8.04.2020

Zoom

Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapılabilir mi?

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı

9.04.2020

Zoom

Eğitim açısından teknoloji kullanımı

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı

21.04.2020

Cisco Webex

Web of Science Core Collection: Keşif burada başlıyor!

Tıp Fakültesi

06.04.2020

Zoom

Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak için tıklayınız.

Tıp Fakültesi

07.04.2020

Zoom

Acil durumlarda program geliştirme için tıklayınız.

Tıp Fakültesi

08.04.2020

Zoom

Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapabilir mi?

Tıp Fakültesi

09.04.2020

Zoom

Eğitim açısından teknoloji kullanımı için tıklayınız.


Acıbadem Üniversitesi kütüphanesi tarafından Covid-19 hakkında açık erişimli yayınlar ve bilimsel çalışmalar derlendi.

Acıbadem Üniversitesi akademisyenleri tarafından Covid-19 kapsamında hazırlanan makaleler:

Sürecin başından itibaren bilgilendirme videoları paylaşıldı.

  • Bilgilendirme videolarına ulaşmak için tıklayın.

Acıbadem Üniversitesi bünyesinden yer alan Biyotasarım Merkezinde Covid-19 çalışmaları kapsamında 77 adet yüz kalkanı üretimi, oksijen splitter aparat tasarımı, kulak arkası cerrahi maske tokası tasarımı, UV dezenfeksiyon cihazı tasarımı, 1 adet UV dezenfeksiyon cihazı üretimi, yeni doğan yüz kalkanı tasarımı, 5 adet yeni doğan yüz kalkanı üretimi yapıldı.

Eczacılık Fakültemiz tarafından yaklaşık 4.000 lt el dezenfektanı üretimi yapılmıştır.

Acıbadem Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından Covid-19 kapsamında yapılanlar:

  • Acıbadem Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Birimi’nde Covid-19 kapsamında yapılanlar ve yeni işleyiş modeli, aşağıda belirtilen maddeler üzerinden sağlanmaktadır;
  • Kampüsümüzdeki Psikolojik Danışmanlık Birimi’nde yüz yüze gerçekleştirilen psikoterapi/psikolojik danışmanlık seansları, online platform olan Skype uygulamasına taşınmıştır.
  • Psikoterapi/Psikolojik Danışmanlık sürecinde olan her bir danışan, e-mail yolu ile online danışmanlık sistemine geçiş konusunda bilgilendirilmiştir.
  • Psikoterapi/Psikolojik Danışmanlık sürecine girmek ve başvuru yapmak isteyen danışanlar, üniversitemizin sosyal medya hesaplarında online danışmanlık sistemine geçiş konusunda bilgilendirilmiştir.
  • Psikoterapi/psikolojik danışmanlık seansları, Skype üzerinden kamera ve mikrofon yolu ile yürütülmeye başlanmıştır.
  • Öğrenci danışanlarımız için değişen ders programları doğrultusunda yeni bir seans planlaması düzenlenmiştir.
  • Online psikoterapi/psikolojik danışmanlık sürecinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmayan ve/veya ev ortamında sürecin işleyişi hakkında kaygı duyan danışanlarımız online sürecin işleyişi konusunda bilgilendirilmiştir.
  • Mevcut salgın döneminin insanlar üzerinde oluşturabileceği ruhsal ve/veya zihinsel etkileri ile ilgili acil durum protokolü oluşturulmuştur. Bu protokol hakkında danışanlarımız bilgilendirilmiştir.
  • Mevcut salgın dönemde ruhsal ve/veya zihinsel sağlığı yoğun olarak etkilenmiş olan danışanlar için ek seanslar düzenlenmiştir.

Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi’nde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde tüm ön lisans, lisans ve lisansüstü programları ve İngilizce Hazırlık Bölümünde örgün eğitim kapsamında verilen teorik dersler ve uygulamalı eğitimler içinde yer alan bazı teorik dersler 23 Mart 2020 pazartesi gününden itibaren uzaktan eğitim yolu ile verilmeye başlanmış olup, mevcut Eğitim Yönetim Sistemi (EYS) altyapımız Öğrenci Bilgi sistemine (OBS) ne entegre eşzamanlı 2000 öğrencinin katılabildiği 45 sanal sınıf kapasitesine çıkılmak suretiyle arttırılarak 30 Mart 2020 tarihi itibarıyla uzaktan eğitimde ağırlıklı olarak senkron uzaktan eğitime geçilmiştir. Üniversitemizde Ocak 2019 de EYS ‘de tüm düzeylerdeki derslerin OBS entegrasyonu tamamlanarak Şubat 2019 da bazı bölümlerde deneme kullanımına başlanmıştır. 2019 yılı içinde tüm birimlerdeki öğretim üyelerine EYS nin tüm fonksiyonlarının anlatıldığı eğitimler kampüste yüz yüze teorik olarak ve bilgisayar laboratuvarında uygulamalı olarak yapılmıştır. 2019 LMS Eğitimleri için tıklayınız.

Öğretim Üyeleri ile EYS eğitimlerine yönelik bilgilendirme kılavuzları FDF formatında ve anlatımlı videolar şeklinde hazırlanarak iletilmiş olup, bu dokümanlar WEB sitesinde de yer almaktadır. LMS Eğitim videoları ve EYS eğitmen kılavuzları.

Yeni EYS sistemi, 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminden itibaren daha önce de başka bir EYS üzerinden verilmekte olan Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) nde 2547 sayılı kanunun 5i kapsamındaki derslerde asenkron uzaktan eğitim ve örgün öğretimdeki diğer derslere destek olmak üzere asenkron olarak ders materyallerinin paylaşıldığı, eğiticiler ve öğrenciler arasında etkin iletişim sağlandığı bir platform olarak etkin olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Bu bağlamda Üniversitemizde ağırlıklı olarak asenkron, kısmen senkron uzaktan eğitime geçilen 23 Mart 2020 tarihinden itibaren öğretim üyelerine EYS üzerinde sanal sınıf uygulamaları ve ders materyalleri oluşturma konularındaki bilgilerini pekiştirmek üzere ek online eğitimler verilmiş (Online EYS Eğitimi Alan Öğretim Üyeleri -2020), öğrencilere gerekli bilgilendirme ve duyurular düzenli olarak yapılmış , öğretim üye ve öğrencilere kesintisiz teknik destek veren EYS destek hattı kurularak Üniversitenin genelinde 30 Mart 2020 den itibaren senkron uzaktan eğitim yaygınlaştırılmıştır.

EYS altyapısının önceden kurulmuş ve OBS sistemi ile entegrasyonu sayesinde tüm derslerin sisteme tanımlı olması, geçtiğimiz yıl öğretim üyelerine yönelik eğitimlerin büyük oranda tamamlanarak 2019-2020 Eğitim yılından örgün öğretime destek olmak üzere platformun kullanılıyor olması ve öğretim üyeleri ve öğrencilerin sisteme aşina olmaları uzaktan eğitime geçilen 23 Mart 2020 tarihinden itibaren sürece çabuk adaptasyonda büyük katkı sağlamıştır.

Her ne kadar hızlı geçilen bu süreçte başlangıçta sorunlarla karşılaşılmış olsa Üniversitemizde kısa süre içinde yöneticilerimiz, akademik ve idari personelimiz ve öğrencilerimizin yoğun gayreti ve motivasyonları ile adaptasyon kısa sürede gerçekleşmiş ve uzaktan eğitim benimsenmiştir. EYS üzerinden gerçekleştirilen senkron ve senkron yapılan tüm dersler kayıt alına alınmakta olup, akademik birimlerden Rektörlüğe haftalık olarak uzaktan eğitim ile ilgili ders bazında ayrıntılı rapor iletilmekte ve bu raporlardaki bilgiler EYS destek ekibi tarafından doğrulanarak veriler haftalık olarak güncellenen raporlar halinde WEB’de paylaşılmaktadır. (2019-2020 BAHAR DÖNEMİ UZAKTAN EĞİTİM RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ .)

Uzaktan eğitime Ülkemizi ve tüm dünyayı etkileyen beklenmeyen ve zor şartlarda geçilmiş olmasına rağmen, olağanüstü durum geçtikten sonra da kısa sürede bu konuda edinilen tecrübeden yararlanılarak Üniversitemizde önümüzdeki eğitim dönemlerinde daha yapılandırılmış programlar ile bazı derslerin uzaktan eğitim ile de verilmesi konusundaki çalışmaların yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.

Covid 19 pandemisinin toplum ve birey sağlığını ilgilendiren olumsuz etkilerinin büyük oranda azalacağı dönemde bile belirli bir süre sosyal mesafenin korunması ve diğer hijyen kurallarına uyulması konusundaki kısıtlamalara dikkat edilmesine devam edilmesi öngörüsü ile Üniversitemizde tüm Lisansüstü, Lisans ve Ön Lisans Programlarının tüm derslerini kapsayacak şeklide 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz ve Bahar dönemlerinde hangi dersin uzaktan eğitim ile tamamen veya kısmen verilebileceğine ilişkin kapsamlı bir çalışma yapılmış , akademik birimlerden veriler ve konu ile ilgili birim yöneticilerinin düşünceleri alınmıştır.

Yapılan değerlendirmelerde 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz ve gerekirse Bahar dönemindeki derslere aşağıda yer alan tabloda belirtilen oranlarda uzaktan eğitim ile devam edilebileceği belirlenmiştir. (2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Açılacak Dersler Excel tablosu için tıklayınız.)

2020-2021 Eğitim Öğretim Yılında derslerin bir bölümünün uzaktan eğitim ile tamamen veya kısmen verilmesi durumunda, sınavlarının yine sosyal mesafe ve sağlığın korunmasına yönelik tüm kişisel ve kurumsal tedbirler alınarak öğrencinin örgün öğretimde olduğu gibi kampüse gelerek uygulanması görüşü ağırlıklı olarak benimsenmektedir. Ancak sınavlar ile ilgili kararların güz döneminde eğitime başladıktan sonra pandemi sürecinde gelinen nokta ve YÖK tarafından alınacak kararlar dikkate alınarak Üniversite Senatosu tarafından alınması planlanmaktadır.

Sor
Cevaplayalım
×
Arama yapmak için ENTER tuşunu kullanabilir, ▼/▲ tuşları ile önerilenler arasında seçim yapabilir ve ESC tuşu ile kapatabilirsiniz.