Ana içeriğe atla

1.Her akademisyenden, yayınları başta olmak üzere akademik faaliyetlerini AVESİS’te düzenli olarak kayıt altına alması ve güncel tutması beklenir.

2. Başvuru, değerlendirme, ilan ve itiraz süreçleri Rektörlük tarafından ilan edilen süreç takvimine uygun olarak http://apsis.acibadem.edu.tr/ adresinden kullanımda olan Acıbadem Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Süreç Yönetim Sistemi (APSİS) üzerinden yürütülür.

3. Akademisyenlerin başvuruda kullanacakları faaliyetleri AVESİS’te kişisel alanlarına eklemeleri zorunludur.

4. Başvuru aşamasında akademisyenlerin faaliyetleri APSİS tarafından AVESİS’ten çekilerek başvuru alanına eklenir. Özdeğerlendirme de APSİS üzerinden ilgili alanlar doldurularak gerçekleştirilir. Ancak varsa AVESİS’te tanımlı olmayan faaliyetler ile Dekanlık/Müdürlük tarafından talep edilen ek veriler akademisyenler tarafından manuel olarak APSİS üzerinden başvurularına eklenir.

5. Başvuruda beyan edilen faaliyetlerin eksiksiz olması ve özdeğerlendirme ve hedeflere yönelik açıklamaların akademisyenlerin ilgili dönemde gerçekleştirdiği, üzerinde çalışmakta olduğu, zamanını vermiş olduğu her türlü mesleki etkinliği (klinik hizmet dışında) içerecek şekilde kapsamlı olması son derece önemlidir. Bu suretle, başvuruları gözden geçirecek olan Dekanın/Müdürün, sözel iletişime gerek kalmaksızın akademisyenin etkinliklerini bütüncül ve eksiksiz olarak değerlendirebilmesi hedeflenmektedir.

6. Dekanlık/Müdürlük başvuruları gözden geçirir ve varsa ilave bilgi/açıklama sağlanmasına yönelik taleplerini APSİS üzerinden akademisyenlere iletir.

7. Dekanlık/Müdürlük değerlendirilen her akademisyen için program/bölüm/anabilim dalı başkanının görüşlerini alır.

8. Dekanlık/Müdürlük değerlendirme sürecinde aşağıda belirtilen tüm akademisyenler ile mutlaka yüz yüze görüşmeler yapar. Ancak gerekli görülmesi halinde tüm akademisyenlerle de yüz yüze görüşmeler yapılabilir.

a. Üniversite kadrosunda ilk 1 tam takvim yılını dolduran (PAPD sürecine ilk kez katılan) akademik personel
b. Bir önceki dönem PAPD’de “Beklenenin Altında Başarılı” ya da “Başarısız” olarak değerlendirilen akademik personel
c. Doktor öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve araştırma görevlileri

9. Dekan/Müdür PAPD sürecine katılım gösteren öğretim elemanları ile gerçekleştirdiği yüz yüze görüşmelerde ilgili akademisyenin çalışmaları konusunda bilgi alır, araştırmalarına kurumun nasıl daha fazla yardımcı olabileceği, eğitime ve kuruma katkısının nasıl artırılabileceği konularında akademisyeni dinler; bir önceki yıla ait akademik değerlendirmesini ve bir sonraki yıla yönelik beklentilerini paylaşır.

10. Dekan/Müdür, başvuruda beyan edilen faaliyetler, yüz yüze yapılan görüşmeler ile program/bölüm/anabilim dalı başkanlarının görüşlerini de dikkate alarak her bir akademisyen için kategoriler düzeyinde (araştırma, eğitim, kuruma/topluma hizmet ve başarılar ve tanınırlık) ve toplam performans değerlendirmesini APSİS üzerinde karara bağlar. Dekan/Müdür birimdeki tüm akademisyenler için değerlendirmelerini tamamladığında değerlendirme sonuçlarını içeren raporunu APSİS üzerinden Rektörlüğe iletir.

11. Performans değerlendirmesinde kullanılacak skala aşağıdaki şekildedir:

  • Olağanüstü başarılı
  • Beklenenin üzerinde başarılı
  • Başarılı
  • Beklenenin altında başarılı
  • Başarısız

12. İlgili Dekanlık/Müdürlük tarafından iletilen değerlendirme sonuçları Rektörlük tarafından incelenir. Rektörlük gerekli gördüğü durumlarda akademisyenlerden ek bilgi/açıklama talep edebilir. Rektörlük Üniversite genelinde standart bir yaklaşımın sağlanmasına yönelik olarak, akademisyen için yapılan başarı seviyesi değerlendirmelerinin revize edilmesi hususunda ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe öneride bulunabilir.

13. Rektörlük tüm akademisyenlere yönelik performans değerlendirme sonuçlarını APSİS üzerinden akademisyenlere iletir.

14. Akademisyenler varsa değerlendirme sonuçlarına yönelik itirazlarını ilan edilen takvime uygun olarak gerekçeleri ve varsa destekleyici belgeleri ile APSİS üzerinden Rektörlüğe iletir.

15. Rektörlük ilgili Dekan/Müdür ile görüşerek itirazları ilan edilen takvime uygun olarak karara bağlar, nihai değerlendirme kararlarını APSİS üzerinden akademisyenlere iletir ve süreci sonlandırır.

16. PAPD süreci sona erer. Sürecin sonunda, sözleşmesi yenilenecek akademisyenleri ile yeni sözleşme imzalanır.

17. Özel durumlar:

  • Halen Rektör yardımcısı olan akademisyenlerin değerlendirmeleri Rektör, halen Dekan ve Müdür olan akademisyenlerin değerlendirmeleri Rektör yada Rektör Yardımcıları tarafından yapılır.
  • Yeni sözleşme imzalamış akademisyenlerin ilk performans değerlendirmesi, tamamını kurumda geçirdiği ilk takvim yılının sonrasında yapılır. Söz konusu akademisyenler sürece katılmazlar.